fredag 29 mars 2013

Paradise Hotel (SPOILER VARNING!!) och lite påsk

Hallojsan!
Jag MÅSTE skriva av mig om Paradise Hotel Norge!!!!!!!!!!!! Regissören har tagit några steg i rätt riktning med tanke på dramaturgi i årets upplaga. Det är 100 % omöjligt att ta reda på vem som regisserade förra året och vem som gör det i år (omöjligt=jag googlade i 4 minuter och hittade inte svaret), men jag tänker att det kan va två helt olika människor. Det är mycket som är annorlunda i denna säsongen, jag har lagt märke till två enskilda händelser för att understryka detta;

1. Mördaren.
I denna veckans avsnitt så har vi fått veta att en av deltagarna blir mördad och måste genast lämna programmet, men inte fått veta vem som är mördaren. Vi får veta vem mördaren är samtidigt som alla andra deltagare på hotellet får veta vem det är. I förra säsongen så hade tittarna fått veta från allra första början vem mördaren var, och fått följa mördarens steg hela vägen.

2. Mari's spel
På parceremonin denna vecka så ställer sig Mari helt oväntat bakom Birger, han väljer också henne och Charlotta åker ut. Detta har de dock planerat och avtalat på förhand, helt utan tittarnas vetskap.

Dessa två punkter gör mig så himla glad! Någon har sett den guldgruva som detta programmet verkligen är och tagit grepp som förbättrar konceptet avsevärt.


Något annat som jag också gärna vill dela med mig av är att våren (som känns typ som svensk sommar) är här! Njut av dessa bilder och försök att känna det som jag kände när jag tog dom! Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar