tisdag 19 mars 2013

Diverse strunt.

Hallojsa!
Idag har jag den fantastiska äran att få berätta att jag har köpt en ny bäddmadrass!!! Jag har sedan inflyttandet tänkt på att min madrass är fruktansvärd och att jag ofta haft ont i ryggen när jag vaknar. Detta hoppas jag nu har kommit till sin ände, eftersom jag ska vila på en bädd av så kallat Memory Foam som formar sig efter kroppen. Den bäddmadrass jag köpt heter Sultan Tafjord och kan läsas om här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90155629/?query=Sultan+tafjord

NOG OM DET!
I fredags var jag (med roomie och hennes väninnor) ute på galej som var megasjovt (som en dansk hade beskrivit det)! Det var i hipster-täta East Van på en tvärgata till Commercial Drive som en svart klubb som hette Wise Hall bjöd till fest. Det som stod på programmet var att tre olika band skulle spela, vi missade tyvärr band nummer ett, så när vi klev in i salen var det Harped Harlots feat. Nite Mare & Dahlia Embers som underhöll publiken. Detta gjorde dom genom att spela låtar, och parallellt med detta ha en burleskdansare på scen! Jag vill verkligen ha sånnadär tuttfransar som dom har fördes ser så roligt ut att vifta med dom. Superskoj var det iallafall! Band nummer tre var fyra snygga killar som spelade aningens intetsägande punk-pop, därför blev det mest mingel för min del under tiden som dom spelade.

I lördags hade jag, Joel och Elsa en spännande kväll som enbart bestod av samtal med två ryssar om Ryssland och livet. Otroligt givande.

NU: Frida kommenterar samtiden!
1. Ny påve
Min enda kommentar är att jag inte fattar varför han var tvungen att byta namn? Orkar heller inte googla pga bryr mig egentligen inte så jättemycket.
2. Melodifestivalen avgjord!
Jag tycker att rätt låt (för ändamålet) vann! Det är en fin låt som sätter sig på hjärnan utan att vara provocerande trallvänlig. Hade varit kul att se Yohio vinna men jag tyckte Robins låt var bättre så det var ok :) Synd såklart att det vara var en av kvinnligt kön med i finalen.
3. Kommer inte på mer.

Eftersom det alltid behöver vara bilder i ett blogginlägg så kommer här en bild på hur det såg ut i fredags! Jag åberopar här den gyllene regeln som säger att om man inte ser bröstvårtan så ser man inte brösten. Detta är alltså inte en naken tjej utan en burleskdansare.
Då håller vi där för ikväll va?!
ELLER NEJ! Måste bara säga det att jag helt fastnat för podcasten Alex & Sigge! Är lite smått besatt av att få gråta och skratta till deras samtal. Har ca 25 olyssnade avsnitt men känner ändå lite smått panik över att de en dag kommer vara slut. Kan starkt rekommenderas att provas!

OK PÖSS HAJ!


2 kommentarer:

  1. Meneh!! Här går man håglöst in på bloggen med förväntningen att intet nytt finna, och vad finner man? Ett jätteroligt blogginlägg!!
    Låter fantastiskt det där med ryssarna och det där med allt det andra.
    Ja, Alex & Sigge är bäst. Särskilt Sigge. Fint efternamn har han också. Jag håller det för troligt att han kanske är landets just nu smartaste och roligaste exemplar av hankön just nu. Enligt mig och min lantissmak alltså. Löv him.

    SvaraRadera
    Svar
    1. P.S. Jag tyckte också att rätt låt vann Mellon. Fastnade för den efter första lyssningen. Återigen konstaterar man att man inte kan överlåta viktiga beslut åt svenska folket. Fram för Sorans urval av de som ska ha rösträtt.

      Radera